Czym jest stres

Czym jest stres?


Nie będę przytaczać definicji stresu, gdyż czym on jest większość z nas wie. Często gdy mowa jest o stresie, na myśli mamy sytuacje, które powstają na skutek silnych emocji. Natomiast, zdarza się również często, że stres towarzyszy nam w życiu codziennym. Gdy nie mamy określonego jasno stylu życia, żyjemy w pośpiechu, brak nam zrównoważenia, pilne terminy w pracy
i duży chaos. I tym czynnikiem się zajmiemy.


Czy wiesz, że ?


Stres, jest również czynnikiem pobudzającym i motywującym nas do działania. Np. gdy mamy rozmowę kwalifikacyjną lub przemówienie, to właśnie stres nas pobudza, a nawet dopinguje do tego by się maksymalnie zmobilizować.

 

08 października 2017

Moje sposoby na stres.


Znam siebie w moim odczuciu już bardzo dobrze, lecz człowiek uczy się siebie przez całe życie. Nauka siebie to nieustanna obserwacja i szczerze mówiąc lubię to. Dzięki temu wiem, co pozwala mi na odprężenie się. To nie znaczy, że moje sposoby i wam pomogą. Sprawdzajcie i obserwujcie jak to na was wpływa.


1. Gdy odczuwam złość lub duże zmęczenie, znajduję czas wieczorem by minimum 30 min posłuchać ulubionej muzyki. A lubię różne gatunki. Śmiejcie się lub nie, ale najczęściej słucham rapu lub reggae i to pomaga mi ukoić emocje :)


2. Wieczorna medytacja – kiedyś praktykowana minimum raz w tygodniu. Teraz znacznie rzadziej, zaraz napisze dlaczego. Polecam medytację z muzyką relaksacyjną i cichutką w tle. Pomocne są wizualizacje, stosowane przez dane osoby, które nagrywają takowe medytacje. Nie polecam medytacji z mantrami. Sama sobie ułóżcie afirmacje czy mantrę i powtarzajcie, nie cudze.

* Zwróć uwagę na medytację online (puszczaną np. z youtube) by nie była autohipnozą.


3. Aktywność – U mnie bieganie. Ojjj, serio nic nie daje mi tak
poczucia odpuszczenia wszystkich emocji i stanu wolności od dnia codziennego jak bieg. A dodatkowo poprawia się sylwetka i stan zdrowotny. U mnie 2x w tygodniu.


4. Długa kąpiel – o tak. Olejki eteryczne i gorąca kąpiel mega mnie odpręża.


5. Wieczór z partnerem/przyjaciółmi – Koniecznie minimum raz w tygodniu to organizuję :)

6. Czas dla siebie na weekendzie – To podstawa jeden dzień na przyjemności i robienie tego na co mam chęć. Ostatnio co tydzień wycieczki rowerowe zakończone dużą porcją lodów. Czekam na to cały tydzień.


Zapewne mam więcej punktów, ale te 6 wymienionych wplatam w każdym tygodniu. Organizuję to tak, by mieć na to czas i zrobić coś dla siebie. Dodatkowo polecam zadbać o siebie i od czasu do czasu docenić siebie, np. kupując coś sobie. To też jest bardzo ważne.


Sporządź plan własnych relaksatorów i zrób im plan tygodniowy.

2018 © Dominika Bury.

Wszystkie prawa pilnie strzeżone. 

Polityka prywatności