Jak dbać o siebie ?

Jak dbać o siebie w dobie ciągłego pędu?

 

W lutym stworzyłam projekt na Instagramie #lutydbaniaosiebie, by zaangażować kobiety oraz mężczyzn do przykuwania uwagi o to, w jaki sposób dbają o siebie. Oczywiście wcześniej zapytałam was, o to czy dbacie o siebie i jeśli tak to w jaki sposób. Zacznijmy od tego, że nie byłam świadoma, jak wiele z was, nie dba o swoją przestrzeń, o swój czas, o odpoczynek. Blisko 40% z moich obserwatorów zaznaczyło odpowiedź „nie dbam o siebie, bo nie mam na to czasu”.

Aby przybliżyć Ci temat, zacznijmy od początku.

Dlaczego warto dbać o siebie ❓

Wiele osób, które ma problemy z poczuciem własnej wartości, ma również problem z dbaniem o siebie. I nie mam tu na myśli, tego, że nie dba się o higienę czy wygląd. Mam na myśli sferę psychiczną. Większość z tych osób wychodzi z przekonania "nie zasługuję na to", "nie jestem warta tego, by dać sobie nagrodę". I mam nadzieję, że nie znasz tego uczucia, bo to kompletnie destrukcyjne zachowanie, wobec siebie. Bo nie musisz zasługiwać, na bycie dobrą dla siebie. To powinien być rytuał ️ codzienny ‼

Często perfekcjoniści dążą do ideału, do doskonałości, zapędzając się w swoim kole, kierując się myśleniem "to nie jest takie jak być powinno" - dążąc do stanu, który nigdy ich nie zadowoli. A wystarczy odpuścić, poświęcić czas sobie i na spokojnie wrócić do tematu. Bo jak nie zadbasz o siebie to nikt tego nie zrobi.

Przede wszystkim, zastanów się ile doświadczasz stresu w ciągu dnia. Jak mocno jesteś na niego narażona i jak bardzo on na Ciebie oddziałuje. Ja należę do osób, po których od razu widać stres, ból mięśni i głowy, zmęczenie i brak energii. Często, by odreagować długotrwały stres potrzebuje kilka dni spania po minimum 9h, by mnie wszystko puściło. Wiadomo, że sen najbardziej regeneruje nasz organizm.

Co robię by się zregenerować?


️ Często nic nie robię wtedy, leżę i np. czytam książkę, oglądam film, piję ziołową herbatkę, zwinięta w koc,

Przy lekkim zmęczeniu, stawiam na muzykę i taniec, albo spacer,
️ Gotuję coś pysznego i zdrowego. Wtedy koktajl z imbirem mi pomaga,

 Długi i gorący prysznic, to zdecydowany mój must have takiego dnia,

 Czasem domowe spa i kieliszek wina.

 

09 marca 2020

Siła Kobiecego Sukcesu 

ZOBACZ NOWĄ KOLEKCJĘ

22 marca 2019
Zaczęłam szukać swojego idealnego sposobu na to jak planować posiłki z różnych względów. Przede wszystkim pierwszym i priorytetowym celem, była oszczędność czasu i uwolnienie się od problemu „co jutro na

ZOBACZ POPRZEDNI ARTYKUŁ

INSTAGRAM

ZOBACZ KURS PEWNOŚCI SIEBIE

Jak się zabrać za dbanie o siebie?

 

1️.  Rzecz oczywista, dbasz o siebie, czyli wprawiasz się w dobry nastrój, jeszcze inaczej odstresowujesz się, prawda ? To jak jesteś tak zrelaksowana, a Twój mózg zwalnia obroty i zapomina o tych wszystkich planach i celach, to dajesz sobie możliwość na efektywniejsze myślenie później. A co jak co, przebodźcowanie działa mocno niekorzystnie na realizację zadań.


2. Nie bój się, że przyjemności Cię rozleniwią i oddalisz się od realizacji celów, tak się nie stanie. Pamiętaj, że w ten sposób dbasz o siebie, a to ma wpływ na poczucie własnej wartości. Budujesz relację ze sobą, a to rzutuje na wiele rzeczy.
 

Co należy zatem zrobić?

Dobrze zaplanować ten czas dla siebie. Wystarczy 15- 30 min dziennie, byś mogła spędzić ten czas, w taki sposób jak tylko pragniesz.

Może być to joga, taniec, czytanie książki, kąpiel, słuchanie muzyki, fotel z ulubiona herbatką. Pamiętaj by poświęcać czas również sobie, nie tylko bliskim. 

 

Autor: Dominika Bury 

2019© Dominika Bury.

Wszystkie prawa pilnie strzeżone. 

Polityka prywatności