Klucz dobrego zycia

Prowadząc tryb życia, który jest wymagający, często dajemy sobie w kość, gdzie nasze samopoczucie jest kiepskie.  Coś zaczyna nie grać tak jak powinno, czujemy rozdrażnienie, presje czasu, brak motywacji
i zmęczenie. Nie ma co się dziwić, człowiek to nie robot, który nie ma emocji.  Jako osoba, która pracuje na etacie 8h dziennie, przychodzi do domu i poświęca czas na swoją firmę, mam mało czasu dla siebie. Lecz dbam o to bardzo, by ten czas mieć każdego dnia. Gdybym żyła na pełnych obrotach 365 dni w roku, myślę, że po drodze już dawno bym padła, lub byłabym wrakiem człowieka.

 

Dlatego staram się każdego dnia zachować kilka elementów równowagi życiowej, by mieć czas na zbalansowanie swojego życia. Chcę mieć czas, by lepiej się czuć i być zadowoloną osobą ze swojego życia.  Uwielbiam chwilę, gdy mogę się zatrzymać tu i teraz, żyć chwilą. Zachwycam się za każdym razem, kolorowymi liśćmi na jesień, zachodami słońca, błękitnym niebem w lecie czy każdymi innymi małymi rzeczami.

 

Ważne w równowadze życiowej jest życie, które jest zachowane w takich elementach jak:
 

Aktywność fizyczna i aktywność psychiczna – jeśli lubisz sport i chętnie ćwiczysz, to świetna wiadomość. Lecz pamiętaj, że istnieje też psychika, która również zasługuje na chwilę relaksu. Dobrym rozwiązaniem jest joga to świetne uzupełnienie dla tych dwóch sfer. Możesz również iść na spacer, albo połączyć ćwiczenia np. z relaksującą kąpielą, techniką oddychania czy nawet czytaniem książki. Daj odpocząć umysłowi, by nie myślał co ma robić :)
 

Zdrowe odżywianie – zakładam, że nie stołujesz się codziennie w MC Donaldzie, ale jeśli jesz np. słodycze pamiętaj, by również jeść warzywa i owoce, w dużo większych ilościach, niż to pierwsze.
 

Badania- bardzo mi się spodobało hasło „jeśli raz w roku robisz przegląd swojego auta, zrób i sobie”. Postaw na wszystkie kobiece badania jak usg piersi i wizyta u ginekologa oraz badania podstawowe: morfologia, mocz, witaminy, wit D, TSH i inne.

 

11 stycznia 2019

Siła Kobiecego Sukcesu 

ZOBACZ DZIENNIK WYZWAŃ​​​​​​​

04 lutego 2019
  Czy jesteś asertywna? Albo inaczej czy wiesz czym jest asertywność i posiadasz umiejętność bycia asertywną? Skąd takie pytanie mi się narodziło ? Wiele z kobiet całe życie powtarza jak mantrę

ZOBACZ POPRZEDNI ARTYKUŁ

INSTAGRAM

ZOBACZ KURS PEWNOŚCI SIEBIE

Żuraw

Weekend odpoczynkiem – i to powinno być święto. Weekend powinien być czasem regeneracji po całym tygodniu. Czasem dla rodziny, dla siebie. Nie zachęcam, byś przez cały weekend leżała z kołdrą po uszy
w łóżku, z pilotem w ręce i dolewką ciepłej herbaty. Natomiast jeśli czujesz, że tego właśnie potrzebujesz to w sumie czemu nie? Rób to co da Ci 100% przyjemności. Zrób weekend z domowym kinem, grami i pyszną kulinarna ucztą a później spacer czy wycieczka. Zobaczysz jak zaczniesz ekstra poniedziałek. (Na zdjęciu weekend w Gdańsku).

 

Czas na rozrywkę – każdemu należy się chwila dla siebie. Czas rozrywki, czas radości, zabawy i przyjemności. Nic tak nie niweluje stresu jak zabawa i śmiech.
 

Sen – minimum 8h snu. Ale nie byle jakiego snu, lecz takiego który faktycznie Cię zregeneruje.
 

Organizacja i małe kroki – nie narzucaj sobie tempa pracy i zadań do zrobienia. Organizuj swój czas tak jak należy. Jeśli nałożysz na siebie zbyt wiele zadań i planów, może się okazać, że wszystkiemu nie podołasz. Pojawi się złość i frustracja, że tyle miałaś do zrobienia i nic z tego nie wyszło. Znasz zapewne metodę małych kroków ? Proszę zacznij ją stosować.
 

I rzecz najważniejsza, którą było mi najgorzej zastosować to ODPUSZCZANIE. Zdarzyło mi się wpaść w pułapkę energii, gdzie rzucałam pomysłami w stylu „zrobię to, i to, i jeszcze tysiąc innych rzeczy”.

Energia mijała, przyszyły kolejne dni, a mi było przykro, bo wykonałam swój plan tylko na 60%. Teraz po prostu to spisuje i to co wykonam to wykonam, resztę odpuszczam i powoli realizuje swoje założenia. Tak naprawdę z czasem dochodzę do wniosku, że 20% tych pomysłów nie jest wcale takie super, jaki mi się wydawało na początku.

Według mnie powyższe elementy są istotą zachowania równowagi umysłowej i fizycznej.

 

Jestem przekonana, że jeśli je zastosujesz zauważysz wzrost: motywacji, samozadowolenia, lepszego nastroju i energii do działania na co dzień.

2018 © Dominika Bury.

Wszystkie prawa pilnie strzeżone. 

Polityka prywatności