Mój wewnętrzny krytyk

Cały czerwiec mówię i piszę ile tylko mogę o budowaniu i wzmacnianiu pewności siebie. Jest to związane z faktem 3 edycji kursu Zbuduj pewność siebie (zobacz tu), ale w głównej mierze cyklicznie wracam do tego tematu. I za każdym razem staram się udowodnić kobietom, że pewną siebie może być każda kobieta i nie jest to absolutnie umiejętność przypisana tylko niektórym. A tym bardziej, nie jest prawdą, że tylko bogate i znane celebrytki są pewne siebie bo mają pieniądze
i sławę – serio tak postrzegasz pewność siebie ?

 

Liczę, że w duchu odpowiadasz na to pytanie ABSOLUTNIE NIE! No właśnie, to skoro jesteśmy przy temacie czym pewność siebie jest a czym nie, to czy określiłaś swoją definicję? Bo liczę, że wiesz o tym, że pewność siebie to nie wspólna definicja dla wszystkich. I tak naprawdę  nikt Ci nie powie, czym jest pewność siebie Twoja, bo ona jest nacechowana Twoimi atrybutami
i indywidualnością.

Dlatego, pomyśl jak byś miała pewność siebie jako coś namacalnego na wyciągnięcie ręki, to czym, by to było? Po czym możesz poznać, że jesteś pewną siebie kobietą?

 

Jak to wygląda u mnie?

 

Pewność siebie dla mnie to siła wewnętrzna, która mówi mi bym walczyła o swoje zasady, by nikt nie narzucał mi warunków tego jaka mam być i jak mam żyć. Lecz również świadomość tego jakie mam cele i priorytety w życiu, czyli tego dokąd zmierzam z pewnością, że robie dobrze. To też życie zgodne ze mną pod każdym względem. Czasem też zuchwałość i niezależność w tym co robię, co pomaga mi w tym, by nikt nie podcinał mi skrzydeł. To wiara we mnie w 100% i w to co robię.

Tak naprawdę, to nie umiem wymienić czynność czy obszaru, na którego pewność siebie nie miała by wpływu.

 

17 czerwca 2018

FACEBOOK 

ZOBACZ NOTES W NIŻEJ CENIE !

04 lutego 2019
  Czy jesteś asertywna? Albo inaczej czy wiesz czym jest asertywność i posiadasz umiejętność bycia asertywną? Skąd takie pytanie mi się narodziło ? Wiele z kobiet całe życie powtarza jak mantrę

ZOBACZ POPRZEDNI ARTYKUŁ

Zbuduj pewność siebie z Siłą Kobiecego Sukcesu

Budowanie pewność siebie – to proces.

 

Jest kilka elementów istotnych w budowaniu pewności siebie. Oczywiście każdy
z tych elementów, to wypracowany krok przeze mnie, więc nie daje gwarancji, że na pewno u Ciebie się też sprawdzi. Gdybym powiedziała, że są to kroki, które jak zastosujesz to wzmocnisz swoją pewność siebie, to bym skłamała i na dodatek zaprzeczała sobie. Wyżej napisałam, że to kwestia indywidualna, prawda? Moje kroki, są też indywidualne, ale mimo to warto zastosować u siebie i sprawdzić, jaki to przynosi efekt.

 

Co możesz zrobić, by już od dziś zacząć pracę nad budowaniem pewności siebie:

- Stosować wyzwania

- Mieć pasje jako odskocznia

- Akceptować siebie

- Dbać o swoją kobiecość jako aspekt fizyczny atrakcyjności i mentalny

- Doskonalić się

- Mieć upór w walce o cel

- Posiadać system wartości jako zasady i priorytety – wyznacznik w życiu

- Zmienić sposób myślenia – przekuwać porażki w siłę

 

A co gdy przeszkadza mi mój wewnętrzny krytyk – GREMLIN ?

 

Wtedy mam ochotę powiedzieć, trzeba oswoić gada :D Tak serio, to nie walczyć
z nim, nie patrzeć przez pryzmat, że wewnętrzny krytyk to zło konieczne i nie ma szans na przetrwanie. Pamiętasz film gremliny? Takie małe puchate „misiaczki”, które były słodkie, gdy nie przekroczyło się pewnych zasad. Gdy zasady zostały złamane, słodziaczki przestały być słodkie.  To samo jest z naszym głosem wewnętrznym, trzeba zawrzeć sojusz i zasady. Pokaż mu, że lubisz zmiany i jesteś otwarta na nowości, nawet wtedy gdy towarzyszy Ci lęk. Jeśli będzie skutecznie hamował Cię przed działaniem, pokaż mu, że przekracza zasady dlatego Ty zrobisz po swojemu.

 

Wewnętrzny krytyk – historia powstania

 

Czy wiesz skąd wziął się wewnętrzny krytyk i na jakiej podstawie powstał ? Prawdopodobnie ma swoje korzenie w mózgu gadzim – jest to najstarsza część naszego mózgu i ma za zadanie chronić nas przed ryzykiem czy niebezpieczeństwem. Jednak gdy brak nam pewności siebie za czym idzie wychodzenie ze strefy bezpieczeństwa, to mózg ten identyfikuje każdą nowość jako zło. W rezultacie, gdy cały czas robimy coś schematycznie (wracamy tą samą drogą z pracy do domu) to nasz mózg gadzi jest przyzwyczajony. Gdy chcemy zmienić schemat, wysyła do naszego umysłu komunikat UWAGA i w rezultacie nawet w takiej sytuacji zaczynamy się zastanawiać czy nam się chce, przecież to o 5 minut dłuższa droga, albo jesteśmy głodni, więc nie ma co ryzykować, że zejdzie dłużej. Dlatego jeśli w takiej małej sprawie, mózg gadzi tak reaguje, to jak zareaguje
w chwilach poważnej zmiany ?

 

Co zatem zrobić, by poskromić gadzinę?

 

- Dbaj o to, by być osobą otwartą na nowości, może zrób sobie trening bycia na tak przez cały
dzień ?

- Wyzwania – to one pomagają przezwyciężyć ograniczenia.  Zobacz  mój dziennik wyzwań.

- Wypisuj swoje plany i pomysły, po czym bez zastanowienia realizuj je.

 

Mam nadzieje, że wskazałam Ci drogę do wzmocnienia Twojej pewności siebie.

 

Znajdź swój głos pewności siebie i oswój gada !

ZOBACZ POPRZEDNI ARTYKUŁ

08 września 2017
Musisz…. Nie wypada… Nie rób tego…. Zastanów się… Na twoją odpowiedzialność…. Nie możesz…   Ile razy dziennie… tak dziennie, słyszysz komunikaty zaczynające się od powyższych słów? A ile razy dziennie, sama
Zbuduj pewność siebie z Siłą Kobiecego Sukcesu

Zobacz Kurs Pewności Siebie 

INSTAGRAM

Jak planować i zorganizować swoje zadania ? 

Mój wewnętrzny krytyk 

2018 © Dominika Bury.

Wszystkie prawa pilnie strzeżone. 

Polityka prywatności