Moje sposoby planowania

Od dawna przymierzam się do tego, by opowiedzieć o tym w jaki sposób planuje swoje życie i cele. I na wstępie przyznam, nie jestem ekspertem w dziedzinie planowania i nie posiadam specjalistycznych narzędzi. Tak naprawdę, do niedawna (gdy zaczęłam się gubić w zadaniach) zaczęłam notować i organizować swoja przestrzeń czasową. I Ameryki nie odkryłam, ponieważ moim głównym narzędziem do planowania jest notes, długopis i sposób planowania. Metod zbyt wiele nie mam, ale staram się w różne sposoby zapisywać swoje zadania. Podzielę ten wpis, na elementy i pokażę od kuchni, jak to wygląda w praktyce.

 

Planowanie pracy/zadań

Najczęściej swoją pracę planuję, wypisując zadania, jakie mam do wykonania w danym dniu lub tygodniu. I tak naprawdę, nie segreguję tego według kolejności od priorytetów do mniej ważnych zadań. Lecę ciurkiem i wypisuje wszystko, dosłownie każde, nawet najmniejsze zadanie.  Czasem zakreślam kolorami, by przyporządkować wagę zadania lub dzień i tworzę legendę. Najbardziej sprawdza się u mnie wypisywanie zadań podzielonych na dni (jeden dzień lub dwa dni). Wtedy mam jasno ułożony plan działania i odhaczam.

 

* Wskazówka: Dobrym sposobem na odhaczanie zadań i zmniejszenie prokrastynacji, jest zaczęcie od zadań mniej przyjemnych, po te przyjemniejsze.

 

12 marca 2018

FACEBOOK 

ZOBACZ NOTES W NIŻEJ CENIE !

04 lutego 2019
  Czy jesteś asertywna? Albo inaczej czy wiesz czym jest asertywność i posiadasz umiejętność bycia asertywną? Skąd takie pytanie mi się narodziło ? Wiele z kobiet całe życie powtarza jak mantrę

ZOBACZ POPRZEDNI ARTYKUŁ

Zbuduj pewność siebie z Siłą Kobiecego Sukcesu

Budowanie pewność siebie – to proces.

 

Jest kilka elementów istotnych w budowaniu pewności siebie. Oczywiście każdy
z tych elementów, to wypracowany krok przeze mnie, więc nie daje gwarancji, że na pewno u Ciebie się też sprawdzi. Gdybym powiedziała, że są to kroki, które jak zastosujesz to wzmocnisz swoją pewność siebie, to bym skłamała i na dodatek zaprzeczała sobie. Wyżej napisałam, że to kwestia indywidualna, prawda? Moje kroki, są też indywidualne, ale mimo to warto zastosować u siebie i sprawdzić, jaki to przynosi efekt.

 

Co możesz zrobić, by już od dziś zacząć pracę nad budowaniem pewności siebie:

- Stosować wyzwania

- Mieć pasje jako odskocznia

- Akceptować siebie

- Dbać o swoją kobiecość jako aspekt fizyczny atrakcyjności i mentalny

- Doskonalić się

- Mieć upór w walce o cel

- Posiadać system wartości jako zasady i priorytety – wyznacznik w życiu

- Zmienić sposób myślenia – przekuwać porażki w siłę

 

A co gdy przeszkadza mi mój wewnętrzny krytyk – GREMLIN ?

 

Wtedy mam ochotę powiedzieć, trzeba oswoić gada :D Tak serio, to nie walczyć
z nim, nie patrzeć przez pryzmat, że wewnętrzny krytyk to zło konieczne i nie ma szans na przetrwanie. Pamiętasz film gremliny? Takie małe puchate „misiaczki”, które były słodkie, gdy nie przekroczyło się pewnych zasad. Gdy zasady zostały złamane, słodziaczki przestały być słodkie.  To samo jest z naszym głosem wewnętrznym, trzeba zawrzeć sojusz i zasady. Pokaż mu, że lubisz zmiany i jesteś otwarta na nowości, nawet wtedy gdy towarzyszy Ci lęk. Jeśli będzie skutecznie hamował Cię przed działaniem, pokaż mu, że przekracza zasady dlatego Ty zrobisz po swojemu.

 

Wewnętrzny krytyk – historia powstania

 

Czy wiesz skąd wziął się wewnętrzny krytyk i na jakiej podstawie powstał ? Prawdopodobnie ma swoje korzenie w mózgu gadzim – jest to najstarsza część naszego mózgu i ma za zadanie chronić nas przed ryzykiem czy niebezpieczeństwem. Jednak gdy brak nam pewności siebie za czym idzie wychodzenie ze strefy bezpieczeństwa, to mózg ten identyfikuje każdą nowość jako zło. W rezultacie, gdy cały czas robimy coś schematycznie (wracamy tą samą drogą z pracy do domu) to nasz mózg gadzi jest przyzwyczajony. Gdy chcemy zmienić schemat, wysyła do naszego umysłu komunikat UWAGA i w rezultacie nawet w takiej sytuacji zaczynamy się zastanawiać czy nam się chce, przecież to o 5 minut dłuższa droga, albo jesteśmy głodni, więc nie ma co ryzykować, że zejdzie dłużej. Dlatego jeśli w takiej małej sprawie, mózg gadzi tak reaguje, to jak zareaguje
w chwilach poważnej zmiany ?

 

Co zatem zrobić, by poskromić gadzinę?

 

- Dbaj o to, by być osobą otwartą na nowości, może zrób sobie trening bycia na tak przez cały
dzień ?

- Wyzwania – to one pomagają przezwyciężyć ograniczenia.  Zobacz  mój dziennik wyzwań.

- Wypisuj swoje plany i pomysły, po czym bez zastanowienia realizuj je.

 

Mam nadzieje, że wskazałam Ci drogę do wzmocnienia Twojej pewności siebie.

 

Znajdź swój głos pewności siebie i oswój gada !

ZOBACZ POPRZEDNI ARTYKUŁ

08 września 2017
Musisz…. Nie wypada… Nie rób tego…. Zastanów się… Na twoją odpowiedzialność…. Nie możesz…   Ile razy dziennie… tak dziennie, słyszysz komunikaty zaczynające się od powyższych słów? A ile razy dziennie, sama
Zbuduj pewność siebie z Siłą Kobiecego Sukcesu

Zobacz Kurs Pewności Siebie 

INSTAGRAM

Jak planować i zorganizować swoje zadania ? 

Mój wewnętrzny krytyk 

2018 © Dominika Bury.

Wszystkie prawa pilnie strzeżone. 

Polityka prywatności